Dnevni jelovnik Novaka Đokovića

OVAKO SE HRANI NOVAK: Osam stavki za zdravlje i snagu

Novak Đoković je jedan od najboljih sportista sveta. Njegovi treninzi i mečevi iziskuju velike napore, pa je i ishrana potpuno podređena zdravlju i snazi. Američkim medijima otkrio je šta i kada, jede i šta pije. Pročitajte i iskoristite za sebe:

1. Čaša mlake vode čim ustane

- Čim ujutru ustanem iz kreveta popijem punu čašu mlake vode. Osam sati nisam unosio tečnost, pa je neophodna mom organizmu. Voda je ključni faktor za oporavak tela. Izbegavam da pijem hladnu vodu, jer telo tada troši više energije da je ugreje. Tada krv navire u digestivni sistem, a ja je želim u mišićima. Volim da popijem i šolju čaja ujutro.

2. Dve kašike meda

- Druga stvar će vas možda iznenaditi - jedem dve kašike meda svakog dana. Trudim se da nabavimmed sa Novog Zelanda. Znam da ćete pomisliti "pa med je šećer". Dobro, jeste, ali organizmu je potreban šećer, tačnije fruktoza. Med je mnogo bolji od čokolade koja će vam dati "vau" efekat, ali on traje samo 30 minuta, a meni je potreban ceo dan.

3. Energetska činija za doručak

- U činiju stavim musli bez glutena, šaku punu lešnika, oraha, kikirikija i malo ulja od bundeve. Dodam i voće, obično banane i neke bobice. Malo kokosovog ulja, pirinčanog mleka i bademovog mleka..

4. Doručak broj 2 ako činija nije dovoljna

- Činija mi je najčešće dovoljna, ali sačekam 20-ak minuta, pa ako sam još gladan, uzmem tost bez glutena sa tunjevinom ili avokadom koji obožavam.

5. Pasta za ručak

- Moj tipičan ručak je pasta bez glutena sa povrćem. Kombinujem razne vrste povrća: papriku, paradajz, brokoli, šargarepu, pasulj... dodam malo maslinovog ulja i soli. Pasta je dovoljna za ručak.

6. Energetsko piće tokom treninga

- Za vreme treninga uvek imam dve flaše energetskog napitka sa dodatkom fruktoze. Potrebni su mi magnezijum, kalcijum, selen, cink i vitamin C. Nakon treninga obavezno uzmem prirodan proteinski šejk.

7. Užina između setova

- Pre meča, želim da budem baš zagrejan pa uzimam energetski gel sa 25 miligrama kofeina. Tokom meča jedem sušeno voće i uvek imam med kod sebe.

8. Meso za večeru

- Za večeru jedem meso ili ribu zbog proteina. Obično su to biftek, piletina ili losos, uvek je organskog porekla jer je zdravije. Često za večeru pojedem i supu.

,,Odavno nam nije bilo ovako lepo"

Naš sagovornik je prof.dr Željko Tomanović, naš Užičanin i dekan Biološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Razgovorali smo sa njim prilikom njegove posete našoj školi, kojoj je donirao veliku količinu stručne [...]

 
Maj mesec matematike

U okviru manifestacije Maj, mesec matematike koja se organizuje u saradnji sa Centrom za promociju nauke Beograd, 15.maja je u Naučnom klubu Užice održana radionica Sferna trigonometrija (Kako najkraće (ići) [...]