Počeo 11. književni festival „Na pola puta“

U prizemlju Gradske galerije u svečarskoj atmosferi, otvoren je 11. književni festival „Na pola puta“ govorom, izložbom fotografija „Mali princ“ (i projekcijom istoimenog filma) Mateja Peljhana, slovenačkog psihologa i majstora fotografije. Peljhan, koji kao specijalista kliničke psihologije svakodnevno radi sa osobama sa posebnim potrebama, spojio je posao i hobi i napravio film „Mali princ“, o dečaku Luki, koji boluje od atrofije mišiće i čija smrt je neminovnost.

Ipak, mladi dečak život gleda iz druge perspektive, piše muziku i tekst za rep pesme, sanja da može da hoda... Scenarista i režiser dokumentarnog filma, njegov psiholog, a naš gost, Matej Peljhan, čovek, koji je sa 10 godina izgubio ruku i oko, pomaže mu preko fototerapije (metode u fotografskoj umetnosti). Peljhan je imao 14 samostalnih izložbi u zemlji i inostranstvu, a dobitnik je preko 100 nagrada. Ovaj film, o gledanju svetu iz vedrije perspektive, kao i autorov život, mnoge je naveo na razmišljanje o svakodnevnim sitnicama, koje nam deluju kao nepremostivi problemi. Posebno je, publiku, dotukla informacija da je Luka podlegao bolesti, pre par meseci.

Iz prizemlja Galerije, nakon osvrta na fotografije Matije Peljhana, zainteresovani su se zaputili ka Narodnom pozorištu, gde je na Velikoj sceni odigrana predstava „Nevidljivi spomenici“ Bitef teatra i Treće beogradske gimnazije. Priča govori o velikim zločinima nad Srbima, Jeverijima i Romima u Drugom svetskom ratu u Beogradu, a poseban akcenat se stavlja na Staro sajmište, veliki nacistički logor, čije nepostojanje memorijalnog centra budi u mladim Beograđanima savest i poštovanje sopstevene istorije i žrtava. „Nevidljivi spomenici“ i sjajni glumci amateri iz Treće beogradske, nas teraju da se zapitamo da „Kako to da ne znamo ko je sastavio Deklaraciju o ljudskim pravima Ujedinjenih Nacija, a svi znamo ko je bio Adolf Hitler? A mnogi mu se potajno i „dive“, kako je uspeo u svojim genocidnim namerama.“ Neaktivnost, učaurenost i odlaganje kroz ironiju je manifestovano u ovom komadu vrlo angažovanog pozorišta, slobodno možemo reći i epskog…

Kako kaže Ivan Ivanji: „Bernold Breht (osnivač epskog pozorišta: prim. aut.) bi gromoglasno aplaudirao“ beogradskim gimnazijalcima za ostvarenje „Nevidljivi spomenici – priručnik za čitanje grada – dokumentarna pozorišna predstava o sećanju na Drugi svetski rat, antifašističku borbu i holokaust u Drugom svetskom ratu u Beogradu“, kako i glasi celi naziv komada. Predstava koja za temu i sadržaj ima ovako značajnu priču, užička publika retko može da gleda pred ovdašnjim „daskama koje život znače“. Odličan efekat je postiglo igranje „Nevidljivih spomenika“, pogotovo u vremenima, kada se sve više nipodaštavaju žrtve holokausta i kada se opravdavaju ili umanjuju fašistički i nacistički zločini.

Festival zvanično počinje, u ponedeljak 18. aprila, tradicionalnim predavanjima u amfiteatru Užičke gimnazije. Večernja čitanja su u 20 sati na Maloj sceni Narodnog pozorišta. 11. književni festival „Na pola puta“, traje do srede 20. aprila.
B. T.U prizemlju Gradske galerije u svečarskoj atmosferi, otvoren je 11. književni festival „Na pola puta“ govorom, izložbom fotografija „Mali princ“ (i projekcijom istoimenog filma) Mateja Peljhana, slovenačkog psihologa i majstora fotografije. Peljhan, koji kao specijalista kliničke psihologije svakodnevno radi sa osobama sa posebnim potrebama, spojio je posao i hobi i napravio film „Mali princ“, o dečaku Luki, koji boluje od atrofije mišiće i čija smrt je neminovnost.

Ipak, mladi dečak život gleda iz druge perspektive, piše muziku i tekst za rep pesme, sanja da može da hoda... Scenarista i režiser dokumentarnog filma, njegov psiholog, a naš gost, Matej Peljhan, čovek, koji je sa 10 godina izgubio ruku i oko, pomaže mu preko fototerapije (metode u fotografskoj umetnosti). Peljhan je imao 14 samostalnih izložbi u zemlji i inostranstvu, a dobitnik je preko 100 nagrada. Ovaj film, o gledanju svetu iz vedrije perspektive, kao i autorov život, mnoge je naveo na razmišljanje o svakodnevnim sitnicama, koje nam deluju kao nepremostivi problemi. Posebno je, publiku, dotukla informacija da je Luka podlegao bolesti, pre par meseci.

Iz prizemlja Galerije, nakon osvrta na fotografije Matije Peljhana, zainteresovani su se zaputili ka Narodnom pozorištu, gde je na Velikoj sceni odigrana predstava „Nevidljivi spomenici“ Bitef teatra i Treće beogradske gimnazije. Priča govori o velikim zločinima nad Srbima, Jeverijima i Romima u Drugom svetskom ratu u Beogradu, a poseban akcenat se stavlja na Staro sajmište, veliki nacistički logor, čije nepostojanje memorijalnog centra budi u mladim Beograđanima savest i poštovanje sopstevene istorije i žrtava. „Nevidljivi spomenici“ i sjajni glumci amateri iz Treće beogradske, nas teraju da se zapitamo da „Kako to da ne znamo ko je sastavio Deklaraciju o ljudskim pravima Ujedinjenih Nacija, a svi znamo ko je bio Adolf Hitler? A mnogi mu se potajno i „dive“, kako je uspeo u svojim genocidnim namerama.“ Neaktivnost, učaurenost i odlaganje kroz ironiju je manifestovano u ovom komadu vrlo angažovanog pozorišta, slobodno možemo reći i epskog…

Kako kaže Ivan Ivanji: „Bernold Breht (osnivač epskog pozorišta: prim. aut.) bi gromoglasno aplaudirao“ beogradskim gimnazijalcima za ostvarenje „Nevidljivi spomenici – priručnik za čitanje grada – dokumentarna pozorišna predstava o sećanju na Drugi svetski rat, antifašističku borbu i holokaust u Drugom svetskom ratu u Beogradu“, kako i glasi celi naziv komada. Predstava koja za temu i sadržaj ima ovako značajnu priču, užička publika retko može da gleda pred ovdašnjim „daskama koje život znače“. Odličan efekat je postiglo igranje „Nevidljivih spomenika“, pogotovo u vremenima, kada se sve više nipodaštavaju žrtve holokausta i kada se opravdavaju ili umanjuju fašistički i nacistički zločini.

Festival zvanično počinje, u ponedeljak 18. aprila, tradicionalnim predavanjima u amfiteatru Užičke gimnazije. Večernja čitanja su u 20 sati na Maloj sceni Narodnog pozorišta. 11. književni festival „Na pola puta“, traje do srede 20. aprila.
B. T.

Specijalne nagrade za sport


Sportski savez Užice dodelio je specijalne nagrade za 2022. godinu. Svečana dodela nagrada bila je 28. 12. 2022. u GKC Užice. Užička gimnazija nagrađena je kao najbolja škola na takmičenju OSIURS 2021/2022. godine za srednje škole. Nagradu je primila profesorka Jovana Jokić ispred Aktiva profesora za fizičko vaspitanje. Lazar Kostić, učenik odeljenja II5, nagrađen je kao najbolji sportista godine grada Užica zbog sjajnog uspeha na evropskom i svetkom prvenstvu u ...(opširnije)

 
Literarni konkurs za Materice

Dodela nagrada za literarni i likovni konkurs, koji organizuje Kolo srpskih sestara, povodom Materica, održana je 24. decembra 2022. godine u Parohijskom domu u Užicu. Na literarnom konkursu prvu nagradu osvojila je učenica naše škole Nevena Krstić III5. ...(opširnije)

AKTUELNE VESTI
  Podela platnenih torbi u cilju smanjenja upotrebe plastičnih kesa

  Časopis Ogledalo raspisuje konkurs BEOSEF

  Pestalozzi Kinderdorf-Switzerland

  „Ne brže od mehura“

  Računarsko odeljenje u Užičkoj gimnaziji

  Književno veče u "Zlatiborskoj noći"

  Izlet u Vrnjačku banju

  Veslanje po suvom

  Naši prvi dani i utisci u Užičkoj gimaziji

  Počeo 11. književni festival „Na pola puta“

  Sajam fizike u Užičkoj gimnaziji

  Raspored XI književnog festivala „Na pola puta“

  Otvarena humanitarna izložba u svečanoj sali za prikupljanje pomoći prof. Sonji Hristovski

  Jeste li spremni deco?

  „Jonizijuće zračenje i njegov uticaj na sredinu“ iz ugla odeljenja IV5

  (ANKETA): Kako gimnazijalci ocenjuju protekli Jugoslovenski pozorišni festival?

  XX JPF: Užička publika nagradila domaću predstavu

  „Kazimir i Karolina“ osvojili čak 6 ARDALION nagrada na 20. JPF - u i pored najniže ocene publike!?

  VII festivalski dan: ‪#RadniNaslovAntigona Zagrebačko kazalište mladih Zagreb

  VI festivalski dan: „Svrati, reče čovek ili san o zavičaju“ Narodno pozorište Užice

  Motivacioni govor čuvenog imperatora izazvaće revoluciju u Vama

  V festivalski dan: „Urnebesna tragedija“ Crnogorsko narodno pozorište Podgorica

  Kazimir i Karolina: Sladoled i ringišpil odneli realnost fašizma koji dolazi

  IV festivalski dan: „Kazimir i Karolina“ Atelje 212 Beograd

  III festivalski dan: „Životinjska farma“ Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka

  II festivalski dan: „Divlje meso“ Narodno pozorište Sarajevo

  Sve je spremno za 20. JDF (UŽIVO)

  Kurt Vonegat: 8 pravila za pisanje dobre priče

  UMETNOST NA DLANU, ODRŽANA KONFERENCIJA ZA MEDIJE POVODOM NAJEVE 20. JUGOSLOVENSKOG POZORIŠNOG FESTIVALA (8.10 – 14.10.)

  Jeste li spremni za novi Francuski filmski karavan?


1 [2] 3 4 5
Prva   Prethodna    Sledeća   Poslednja